نکاتی درباره کفپوش مناسب آشپزخانه

امروزه با رواج آشپزخانه های open , هماهنگی کف با پذیرائی و هال منازل اهمیت بیشتری یافته است.
1,642

نکاتی درباره کفپوش مناسب آشپزخانه

یکی از بینندگان محترم سایت طی یادداشتی در بخش ” دیدگاهها ” موردی را در رابطه با کفپوش مناسب برای کف آشپزخانه منازل سوال نموده اند که بجهت اهمیت و اطلاع سایر دوستان, عین پرسش و پاسخ پیوست است.

امروزه با رواج آشپزخانه های open , هماهنگی کف با پذیرائی و هال منازل اهمیت بیشتری یافته است.

پرسش :

باسلام
كدام نوع كف پوش مناسب استفاده در كف آشپزخانه مي باشد؟

پاسخ :

با سلام متقابل,

بنظر میرسد منظور شما انتخاب بین کفپوش pvc یا پارکت لمینت باشد. در این مورد مطالب پراکنده ای در بخش ” روش های نصب کفپوش pvc “ سایت وجود دارد که با “جستجو”, براحتی میتوانید آنها را مرور نمائید. اما آنچه در اینجا میتوان گفت آنست که نوع کفپوش آشپزخانه, بجز سلیقه با نظر خانم های خانه به میزان و نوع نظافت آشپزخانه هم مربوط میشود.

آشپزخانه بخشی از منزل است که علاوه بر جایگاه خاص در دکوراسیون داخلی ساختمان, بجهت اهمیت سلامتی خانواده, از بیشترین دقت در نظافت برخوردار است. بهمین جهت بسیاری از خانم های خانه دار بجز نظافت های روزانه و دوره ای, بدرستی معتقدند که آشپزخانه حداقل سالی یک یا دوبار نیازمند ” خانه تکانی ” اساسی است.

برای آنان که معتقدند خانه تکانی بدون شستشوی کامل زیر کابینت ها معنی ندارند مناسبترین کفپوش, سرامیک های دارای برجستگی است که درصورت آبریزش, ایمنی کافی داشته و باعث سُر خوردن نشود. خوشبختانه امروزه در بازار, سرامیک های طرح چوب هماهنگ با کفپوش و لمینت وجود دارد که مشکلی از بابت تفاوت رنگ و طرح آشپزخانه با سایر قسمتهای منزل ایجاد نمیکند.

با انواع سرامیک های طرح چوب, میتوان براحتی رنگ و طرح آشپزخانه را با سایر قسمتهای مرتبط تامین نمود.

پیش از این طی مطلبی با عنوان “برخی مشکلات رطوبت زیرکار کفپوش” توضیح دادیم که آشپزخانه بجهت وجود سینک ظرفشوئی و لوازم خانگی مرتبط با سیستم آب و فاضلاب, بهرجهت بخشی از منزل است که امکان آبریزش بیشتر دارد. بهمین دلیل بهتر است در این قسمت منزل بجای لمینت از کفپوش های pvc استفاده شود که در برابر آب و رطوبت مقاومت بیشتری دارند.

در مواقع استفاده از شوینده های قوی باید مراقب آسیب دیدن رویه UV کفپوش pvc بود.

بسیاری از کفپوش های pvc بجهت رویه UV حساس به مشتقات بنزین و تینر, در مقابل شوینده های قوی مقاومت آنچنانی ندارند. در مواقع ضدعفونی ظروف و نظافت اساسی آشپزخانه, باید در این مورد دقت نمود و قسمتی از کفپوش که آغشته به این شوینده ها میشود را با یک دستمال نخی مرطوب بلافاصله پاک کرد.

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.